Sorina Pintea a ajuns la Spitalul Județean de Urgență din Constanța duminică noaptea, după ora 22.30, și a mers în unitatea sanitară prin zona urgențelor, după care a vizitat mai multe secții, declarându-se nemulțumită de ce a găsit în secția Neurologie.
„Am fost pe secțiile de Neurologie, Cardiologie și Pediatrie. (…) Dezastru este în secția Neurologie! Dezastru, mizerie, debandadă, o lipsă de organizare totală. (…) În primul rând, la intrarea în secție nu există dezinfectanți. E o secție de Neurologie. Într-un salon, de fapt în toate saloanele pe care le-am văzut și sălile de tratament, erau niște prosoape în loc de prosoape de hârtie. Care după ce că erau prosoape de material, erau și murdare. Într-un salon care era gol, teoretic ar fi trebuit să fie curat, așteptând să primească bolnavii, pardoseala mizerabilă. Era un suport pentru perfuzie, era cu pete de sânge, necurățat. Astea sunt chestiuni care țin de siguranța pacientului și de calitatea îngrijirilor. Vina este a asistentului șef, cu siguranță”, a declarat Sorina Pintea, precizând că a cerut schimbarea asistentului șef de pe secție.
„I-am propus domnului director medical, domnului președinte, schimbarea asistentului șef de pe Neurologie. Dar, în general, directorul de îngrijiri al spitalului are nevoie de un avertisment pentru că, teoretic, trebuie să supravegheze aceste aspecte”, a declarat ministrul Sănătății.
De asemenea, ea a fost nemulțumită și de activitatea angajaților din Unitatea de Primiri Urgențe, în special de relația cu aparținătorii pacienților.
„În Unitatea de Primiri Urgențe, aglomerație foarte mare. Am înțeles că au fost văzuți 274 de pacienți în ultimele ore. Sunt patru medici. Din păcate există aparținători care stăteau de la ora 12.00, de la ora 15.00, fără să primească informații despre pacienții care se aflau în tratament. (…) Am recomandat șefului de la Unitatea de Primiri Urgențe să angajeze asistenți sociali psihologi, pentru că există posturi în statul de funcții care să țină legătura între zona medicală și aparținători”, a explicat Pintea, care s-a arătat îngrijorată și despre situația din sezonul estival, când unitatea va fi și mai aglomerată.
„Am discutat cu doamna doctor care este și șefa UPU. Dânsa mi-a spus că a solicitat în fiecare vară Serviciului de Medicină de Urgență din cadrul Ministerului Sănătății personal suplimentar. Cred că vara aceasta va trebui să discutăm altceva. Vom grăbi puțin deschiderea secției exterioare de la Năvodari, pentru a putea crea un debușeu acolo, camera de gardă și, cu siguranță, vom detașa câțiva medici astfel încât să putem acoperi mai multe linii de gardă aici, la UPU. Este inuman ce se întâmplă vara. Cu siguranță este nevoie de spațiu până se va construi noua UPU, sau, mă rog, extinderea, va trebui să găsim altfel de soluții. Și soluțiile sunt debușeul, Năvodari, eventual încă un centru de permanență în Mangalia. Năvodari va prelua nordul județului, să vedem ce vom face și cu sudul. Până la începerea sezonului estival va trebui să găsim soluții”, a mai declarat ministrul Sănătății.
Imediat după sosirea Sorinei Pintea la Spitalul Clinic Județean de Urgență Constanța, la fața locului a ajuns și președintele Consiliului Județean Constanța, Horia Țuțuianu, dar managerul unității, Cătălin Grasa, a întârziat până la finalizarea controlului, sosind după aproximativ o oră, fapt care l-a nemulțumit pe Horia Țuțuianu.
„Sunt trei aspecte care au fost sesizate seara aceasta, majore din punctul meu de vedere. Unu: lipsa managerului la acest control, care nu a binevoit până la această oră să apară. Doi: am cerut impetuos, mâine dimineață (luni – n.r.), doamna de la secția de Neurologie să aibă demisia pe masa managerului și trei: doamna de la triaj, care și-a permis cu trei minute înainte să ajunge noi să dea oamenii afară din triaj că vezi Doamne nu sunt locuri. La fel i-am cerut demisia până mâine dimineață să fie la manager pe birou”, a declarat Țuțuianu.
Nu e prima dată când ministrul Sorina Pintea face controale inopinate la spitale din țară. Acest lucru s-a mai întâmplat și la spitale din Gorj și Prahova, unde a cerut soluții în următoarea perioadă.